

Ford Mustang GT 5.0 V8: Neskutočne návyková mašina. Ale pozor, kope!
Je toto najautentickejšie a najzaujímavejšie auto? V danej cenovej kategórii jednoznačne a aj drahšie pokusy na našich cestách mu často iba tíško závidia! Ford Mustang GT je LEGENDA a v najaktuálnejšej verzii aj skvelé auto na každý deň.
„Aktuálny Mustang GT spoznáte aj vďaka zapamätateľnému svetelnému podpisu – úzke predné svetlomety s LED žiabrami na vnútornej strane dopĺňajú mohutné koncové svetlá s nezameniteľným podpisom. Predné svetlomety dizajn nie len dopĺňajú, ale aj veľmi dobre svietia. Ponúkajú výborný dosah, prisvietenie do zákrut a nechýba ani automatické prepínanie režimu diaľkové/tlmené.“
Ak máte autá vo všeobecnosti radi, tak Mustang GT musíte milovať, či? Obrovská predná kapota, prísna maska chladiča s ikonickým znakom, nízky profil, nadopované blatníky a krásne sa zvažujúca línia strechy k mohutnej zadnej časti so 4 (reálnymi) koncovkami výfukového potrubia. Ach…, už zas slintám a píšem opojený vôňou benzínu a burácajúceho zvuku ôsmich hrnčekov, ktoré produkujú viac endorfínov ako 4 nákupné maniačky so zlatými kartami v Auparku.
Podstata veci #skutočnýmotor
Aby ste vedeli, prečo sa tak rozplývam, tak vám prezradím pár hustých amerických čísiel – 4951 cm3 (V8), 336 kW (451 hp) a 529 Nm. Ak ste si povedali, že to nie je nič extra, tak vám odporúčam ísť do predajne a vyskúšať si tento stroj na vlastnej koži, názor veľmi rýchlo zmeníte. Toľké emócie, čo toto auto vyprodukuje sa nedajú celkom dobre opísať. Nie je to žiadny superšport, ale perfektné GT, ktoré dá viac ako Dara a Kali. V aktuálnej verzii je trošku viac prepletené modernou technikov, čo je z pohľadu bežného užívateľa dobré, ale vo svojej podstate je to stále krásne surové auto, s ktorým zažijete veľa zábavy – vždy keď budete chcieť, jemu sa chce stále.
„Alternatívna motorizácia 2.3 EcoBoost? „No Zone“ alebo „No Way“, proste nie! Do Mustangu patrí poriadna veľkoobjemová atmosféra #sorry.“
V ponuke je celkovo 6 režimov: Normal, Sport Plus, Track, Drag, Snow a MyMode. Normal je klasikou na každý deň, ktorá ponúka veľmi príjemné nastavenie podvozku a kultivované správanie. V tomto režime si užijete reálne pohodlnú jazdu s mladou i starou gazdinou, ktorá nemá rada utrasené autá – podvozok veľmi pekne filtruje nerovnosti a reakcie akcelerátora nie sú príliš premotivované. Ak sa chcete zabaviť, tak treba zvoliť režim Sport Plus alebo Track (+ vysadiť vyplašenú gazdinú), čím sa zmení charakteristika vozidla (+ vášho správania, ej ty divočák), ktoré je pripravené podať nadštandardnú dávku endorfínovej infúzie. Stabilizačný systém vás pustí aj do kontrolovaného šmyku, ktorý dokáže predviesť aj menej skúsený medzikus.
Ak ste za volantom zdatnejší, môžete separátne vypnúť stabilizačný systém, aby ste si to užili ešte viac (100% vypnutie stabilizácie nie je možné – stále nad vami tak trošku bdie). Režim Drag je „katapult na štvrť míle“ a MyMode si môžete nakonfigurovať podľa predstáv. Páči sa mi, že Mustang ponúka aj nastavenie výfukového systému – vďaka aktívnym klapkám, takže aj zvuk – REÁLNY – si môžete trošku uspôsobiť. Nájdete tu aj tichý ranný štart, aby sa sused s načipovanou „eReSov“ hneď z rána nespotil.
„Ísť bokom nie je v tomto prípade výzva, ale bežná možnosť a stav, ktorý vás bude baviť viac ako si pravdepodobne myslíte. Cenným prvkom je aj klasická ručná brzda, ktorá je v rámci zadokolky užitočná.“
O výkon mať núdzu (asi) nebudete, to je snáď jasné, no nezabúdajte, že atmosféra potrebuje otáčky, ktoré môžete kľudne ťahať k siedmim tisícom – až vtedy bude zážitok komplexný. Na atmosférických motoroch milujem to, že sila motora sa prejavuje už od nízkych otáčok, takže tlak na krčnú chrbticu očakávajte v plnom spektre. 5-litrový 8-valec je kultivovaný, no zároveň extra pružný a dynamický v každej situácii, čo tvorí neklesajúci úsmev. Kompletných 451 koní a 529 Nm putuje na zadné kolesá (samosvorný diferenciál) prostredníctvom 10 stupňovej automatickej prevodovky. Dobre čítate, 10 stupňov!
Pre niekoho výborná, pre iného zvláštnosť a niekto ju úplne odmieta. Osobne s ňou problém nemám, nová prevodovka sa správa v bežnom režime relatívne kultivovane, aj keď som mal párkrát pocit, že sama nevedela, čo má zaradiť. To sa stávalo iba zriedka. Nezvyk je aj to, že občas idete po meste na 6 alebo 7 prevodovom stupni, hmmm. Naopak, v športovom režime príjemne kope, motor púšťa do červených políčok a radí úplne pohodovo + celkom pohotovo. 90% času som nechával prácu na elektronike. Pod výborným volantom síce sú nenápadné pádla, ale riešiť 10 stupňov hore/dole ma príliš nelákalo.
„Ak ste nevedeli, tak teraz už viete, že inovovaný motor 5.0 V8 GT dostal zdvojené vstrekovanie paliva, tvorené kombináciou nízkotlakového nepriameho a vysokotlakového priameho vstrekovania.“
Prečo je Mustang multifunkčný? Lebo má ADHD a skvelý podvozok, s ktorým sa dá donekonečna a ešte ďalej blázniť na rôznych cestách, ideálne takých, kde je veľa ostrých + tiahlych zákrut, ktoré si budete vychutnávať viac ako náš kapitán svoje hodnosti. Tak som si aj ja povedal – ja sa cítim dobre, ja si to užívam – každým dňom a s veľkým americkým úsmevom. Toto je proste auto, ktoré neomrzí. Prekvapivo skvelý podvozok využíva novú technológiu tlmenia, čoho výsledkom je slušný a neprerušovaný kontakt medzi vodičom a tým, čo sa nachádza pod 19“ kolesami (vpredu 255/40/R19, vzadu 275/40/R19).
Príplatkový systém tlmenia MagneRide nepretržite monitoruje prevádzkové podmienky a „zámery“ vodiča, podľa čoho automaticky upravuje nastavenie tlmičov (tisíckrát za sekundu – pri zmene jazdného režimu sa automaticky zmení základná kalibrácia tlmičov). Nezabúdajme, že nie len výkonom a podvozkom zostane človek živý. Vždy to treba niečím krotiť a brzdiť! V tomto prípade to majú pod palcom výkonné „brzdiče“ Brembo, ktoré príjemne hryzkajú. Zadok je klasikou, no vpredu nájdete 6-piestikové strmene #madeinitaly.
Základná technická špecifikácia: Ford Mustang GT 5.0 V8
- Motor: 4951 cm3 / vidlicový 8 valec
- Prevodovka: 10-stupňová automatická
- Výkon: 336 kW (451 ps) – 7000 rpm / 529 Nm – 4600 rpm
- Poháňaná náprava: Zadná (samosvorný diferenciál)
- Rozmery: dĺžka – 4784 mm / šírka – 2080 mm / výška – 1381 mm / rázvor – 2720 mm / polomer otáčania: 12,2 m
- Pohotovostná hmotnosť: kg
- Objem batožinového priestoru: 408 L
- Objem palivovej nádrže: 61 Litrov
- Maximálna rýchlosť: 250 km/h (elektronicky obmedzená)
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 4,3 sekundy
: https://staging.touchit.sk/bmw-840d-coupe-vrchol-retazca/284946
Podobné články
Touchit má nový web!

Nová GLC prichádza aj vo výbave interiéru s vegánskym certifikátom

IAA: Mercedes-Benz GLC s umelou inteligenciou a vylepšeným zážitkom

Bosch: Auto súčasnosti je plné softvéru a my presne vieme, čo má robiť

Klasický Ford Focus končí, no už onedlho by sa mal vrátiť ako SUV
